המרפאה המובילה לניתוחי חניכיים

אם אובחנת לאחרונה כסובל ממחלת חניכיים, קרוב לוודאי שיש לך שאלות איך הטיפול מתחיל ומה מהלך הטיפול במחלה. קריאת מסמך זה תיתן לך תשובות אשר יחשפו לפניך את אפשרויות הטיפול אשר מטרתם שמירת מחלת החניכיים תחת בקרה, ולגלות לך מהן אפשרויות הטיפול חדשניות והיעילות ביותר אשר ידועות כיום.

מהי מחלת חניכיים – נסיגת חניכיים? מחלת חניכיים (פריודונטיטיס) היא מחלת הרקמות אשר סובבות את השן ותומכות בה.

השתלות שיניים בכל סוגי השיטות

זוהי מחלה הנובעת מזיהום חיידקי כרוני של החניכיים המהווים את מנגנון התמיכה של השן. הגורם הראשוני למחלה הם חיידקי הרובד הדנטלי (פלאק) שהיא שכבה דביקה, עדינה וחסרת צבע שנוצרת באופן תמידי על השיניים. גירוי חיידקי זה יוצר תגובה מקומית של דלקת, והצרוף בין הזיהום לדלקת  גורם לתוצאה של הרס הרקמות הסובבות את השן.

טיפולי חניכיים עושים רק בהדסה דנט-על

הרופאים המומחים לטיפולים וניתוחי חניכיים של הדסה תל-אביב, בשביל השקט הנפשי שלך

בדיקת החניכיים – נסיגת חניכיים

מחלת חניכיים, וכן גורמי הסיכון הייחודיים לאותו מטופל, מאובחנים על ידי בדיקת חניכיים מקיפה. אנו נתמקד בתלונתך העיקרית, במצבך הרפואי הכללי, נבדוק קלינית את מצב הפה והחניכיים וננתח את צילומי הרנטגן. בזמן זה נבהיר לך מה הם גורמי הסיכון שלך למחלה, כ גון עישון, מצבים בריאותיים מסוימים, לחץ נפשי, הריון, שימוש בתרופות, חריקת שיניים, תזונה ועוד.

שמירה ביתית יומיומית של ניקיון השיניים בעזרת מברשת ואמצעי ניקוי בין השיניים (חוט או קיסם דנטלי)- מונעים את בנייתו של הרובד. אם הרובד אינו מוסר- לאורך זמן הוא הופך לאבנית. האבנית היא קשה, ואין אפשרות יותר להסירה בעזרת צחצוח. אם נוצרת אבנית תת-חניכית, היא מונעת את הסרת הרובד בצחצוח ומגרה את החניכיים, ומהווה גורם סיכון למחלת החניכיים.

חומרים רעילים הנוצרים על ידי החיידקים ברובד מגרים את החניכיים ויוצרים דלקת, אשר גורמת להרס הרקמה התומכת של השן, כולל העצם. חלק מהאנשים מגיבים בדלקת חמורה יותר, אשר מגבירה את ההרס. בעקבות התהליך הזה נוצרים “כיסים” בין החניכיים לשיניים, שהם בעצם הפרדה של מנגנון התמיכה מהשן. כיסים אלו מהווים מלכודת לרובד וחיידקים, ומעגל ההרס ממשיך. ככל שהמחלה מתקדמת יותר, מופחתת התמיכה של השן, ונוצרים כיסים עמוקים יותר. אם המחלה לא מטופלת בזמן, ההפחתה הקשה במנגנון התמיכה גורמת לכך כי אין אפשרות יותר שן לתפקד, אין אפשרות לטפל בה והיא מהווה מקור זיהום – ולכן יש להוציא אותה. המחקר בשנים האחרונות אף הצביע על קשר בין זיהום בחניכיים למחלות קשות כמו מחלות לב, נשימה, פגות ועוד.

האם טיפול במחלת חניכיים אומר ניתוחי חניכיים?

כפי שאתם רואים, שמירת בריאות החניכיים חיונית לבריאות הגוף כולו, לכן יש חשיבות להבנת אפשרויות הטיפול אשר יעזרו לך לשמר את בריאות החניכיים וישאירו אותך עם חיוך. ישנה דעה נפוצה כי הטיפול במחלת החניכיים הוא ניתוחי חניכיים. בפועל, הדרך הרצויה בטיפול במחלת חניכיים תהיה היעילה ביותר לאותו מקרה וכמה שפחות חודרנית. מטרה זו יכולה להיות מושגת במקרים רבים בעזרת טיפולים לא-כירורגיים. לעתים, במקרים קשים, בהם אנו צופים כי ניתוח חניכיים ייתן תוצאה טובה יותר, נמליץ על ביצוע הניתוחים, על מנת לנסות להביא את החניכיים למצב תקין יותר.

ליעוץ אישי מרופא מומחה שלח/י פרטים בטופס

Please specify image url